Stěhování radnice
Martin Kostka
Vládnoucí koalice na Praze 10 připravuje na prázdniny stěhování úřadu do náhradních prostor. Na jak dlouho se úředníci přestěhují? Co bude s budovou úřadu? Nevíme. Pronájem náhradního objektu je plánován na minimálně 4 roky a městskou část bude stát přes 300 milionů korun. Přitom námi navrhovaná nová budova by stála necelých 800 milionů korun a navíc bychom ušetřili i za pronájem. Nehrozí při pronájmu náhradních prostor nějaký střet zájmů? Je v tomto procesu všechno čisté, transparentní? Toto jsou slova zastupitele koalice Vlasta. Máme se obávat toho, že dojde ke stejné situaci jako u kulturního domu Eden? Budova se nechá také chátrat a pak se prodá nějakému developerovi ? A úředníci zůstanou v pronajatých kancelářích již napořád. Kde jsou zástupci koalice Vlasta a TOP 09, kteří organizovali petice na podporu rekonstrukce budovy úřadu? Jejich hlavním heslem bylo: „Stop miliardové radnici.“ Platí stále jejich slova „Opravíme budovu pro další generace“? Vrací se na Prahu 10 rozprodávání majetku, jako to bylo v minulosti s byty města? Příprava rekonstrukce, jejíž hodnota je odhadována na minimálně 1,5 miliardy, stála nás, občany Prahy 10, již přes 70 milionů korun. Kdo z ODS, TOP 09 nebo Vlasty ponese odpovědnost za tyto investované desítky milionů korun, pokud k rekonstrukci nedojde?